Sporządzanie list płac

osoba sporządzająca listę

Współpraca z naszym biurem rachunkowym obejmuje również sporządzanie list płac. Przedsiębiorcy zatrudniający pracowników są zobowiązani do  prowadzenia dokumentacji związanej z zatrudnieniem i przebiegiem pracy. Dotyczy to wynagrodzenia jak również pozostałych świadczeń, które wynikają ze stosunku pracy. Rzetelna realizacja tego zadania jest szczególnie skomplikowane w dużych firmach, które zatrudniają wielu pracowników. Zachęcamy do współpracy z nami także w zakresie usług kadrowych związanych z naliczaniem wynagrodzenia. W naszej codziennej pracy wykorzystujemy nowoczesne systemy kadrowo-płacowe, które usprawniają i przyspieszają wykonywanie zadań w tym zakresie.

Jak należy sporządzać listę płac?

Prowadzenie listy płac znacznie ułatwia prawidłowe zaksięgowanie wynagrodzeń czy też sporządzanie dokumentów do ZUS. Jej układ, schemat, ujęte elementy są różne w zależności od bazowego systemu kadrowo-płacowego. Może informować na przykład o nagrodach, premiach, prowizjach, składkach ubezpieczeniowych, zwolnieniach chorobowych.

Prowadzenie dokumentacji płacowej wymaga znajomości przepisów, które precyzują,  w jaki sposób ewidencjować wydarzenia wpływające na wynagrodzenia pracownika. Ważną sprawą są m.in. nadpłaty. Jeśli odlicza się nadpłacone wynagrodzenie od bieżącej wypłaty, wówczas zgoda pracownika nie jest obowiązkowa. Dotyczy to także sytuacji, w której nadpłacono za okres nieobecności wynikający ze zwolnienia lekarskiego. Prawidłowe prowadzenie listy płac wymaga umiejętnego dokonywania wszelkich korekt wynagrodzenia.